onsdag 14. mars 2018

Lenge siden jeg har lekt med metaltape


For en stund siden, det er ihvertfall et par år siden, kanskje også flere :-)
Da lekte jeg mye med metaltape, sort akrylmaling og mye skrot. 



Jeg puttet alt mulig på alt av overflater,
 laget små biter av metaltapen fra Biltema og dekket dette rotet. 
Pregepenn og fingre brukte jeg for å få metaltapen
 helt inntil det jeg hadde limt på, deretter klinte jeg på med sort akrylmaling før jeg tørket det av med papir etter noen minutter. Da hadde akrylmalingen tørket litt og jeg fikk ønsket effekt.


Dette gjorde jeg på en valnøttboks nå og det er jo super morsomt :-)

På selve boksen gjorde jeg det slik, 
og på lokket malte jeg alt med sort gesso 
før jeg børstet over med sølvwax fra Prima.




For å bygge opp på lokket og ha noe tannhjulene kunne feste seg i,
 fant jeg frem litt foam Clay fra min datters hobbyhyller. 



Håper dere også fant inspirasjon til å ta frem en gammel teknikk.

1 kommentar:

  1. Rigtig flot og du fik da lige mit til at få lyst til at bruge metaltape igen :D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...