torsdag 1. september 2016

Pyntet notisblokk

Må innrømme at her var det vel latskapen lenge leve 
som kom over meg i dag.

Datteren min var invitert i bursdag til en nabogutt, 
og han lurte veldig på om han fikk en slik eske som han hadde fått i fjor,
 den synes han nemlig var så fin :-)

Jeg måtte svare at jeg ikke var helt sikker på hva han fikk,
 for jeg hadde ikke laget noe ennå.

Hadde virkelig ikke lyst til å sitte på rommet mitt, er nok litt sliten om dagen.
 Så det å lage boks hadde jeg ikke lyst til.
 Ikke hadde jeg lyst til å lage kort heller.......
men så fant jeg disse notisblokkene i hylla, dem er ikke store
 så det synes jeg kanskje var litt overkommelig. 
Den er bare 10x 10 cm.

Selve bøkene er jo ferdig med stiv perm i craft farget kartong.


Følte meg ikke motivert når jeg startet, men fant frem en blokk med 6" x 6" som lå veldig i synsfeltet og startet. 
Laget et panel i sort bazzil, og klipte ut bildene
 fra et av mønsterarkene i blokken. 
Laget en tynn stripe av et av mønsterarkene og limte det litt skjevt på. 
Sirklene er chipboard og disse farget jeg sorte.
Bildet er limt på med 3D- puter og sirkelen med tekst er limt på
 med dobbelt opp med 3D-puter.
Noen sirkler er limt under bildet og noen er limt oppå.
Hampen er knyttet rundt en av sirklene.
Mønsterarket hadde litt nagler trykt inn i mønsteret så jeg fullførte de rundt med å lage noen "dotter" med pearls.


Innsiden har fått samme panel og et annet mønsterark på det.
Her brukte jeg samme arket som jeg laget den smale stripen av på forsiden
 til å lage et rektangel.
Jeg limte på 2 tag, hvorpå jeg farget den med tekst med distress Ink.
Stjernene er chipboard som er farget sorte.

På forsiden av notisblokken ble det skrevet en hilsen 
fra tulla til bursdagsbarnet. 
100 - lappen fikk plass under tagen.
 

Baksiden er laget veldig enkel med det samme panelet
 og mønsterarket som på forsiden.
Bilen er en detalj på mønsterarket og ikke gjort noe med.

Enkelt og greit, men bursdagsbarnet var fornøyd.

Materialliste

Kartong
Bazzil - sort
Mønsterark
Authentique - Durable
Pynt
SnipArt - chipboard sirkler
Wycianka - chipbord stjerner
Jillibean - Die-cut craft tags
Adirondack - dimensial pearls, espresso
Tim Holtz - Distress Ink, walnut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...