mandag 19. september 2016

Et 10x 10 cm kort

Veldig sjelden jeg lager så små kort, men her hadde jeg ikke noe valg, 
Dette er de aller siste restene av disse arkene fra Kort og Godt.

Jeg bare elsker disse fargene 


Basen er laget i hvit bazzil.
Alle 4 sidene på kortet har fått de samme mønsterarkene som første panel. 

Forsiden har fått en rekke panel så over den gule har jeg lagt hvit bazzil, 
bak et blått panel dette er satt på 3D- puter.
Det prikkete panelet har også fått 3D- puter, men disse er lavere. 
Tagen er også laget ut av mønsterarket 
og jeg har satt et organzabånd rett over.

Den heklede brikken har min mormor heklet
 ( jeg fikk mange av de når hun døde)
Siden det er mamma som er mottaker av dette kortet,
 synes jeg det er ekstra koselig å bruke den.

Blomst, blader og tekst er limt på tilslutt.

 

Innsiden er gjort enkel.
Jeg laget et panel i hvit bazzil, tegnet en grov ramme rundt og stemplet.
3 knapper som pynt.
 

Det samme er gjort på skrivefeltet.

Jeg nevnte at dette her var de aller siste rester
Her er de 2 andre kortene jeg har laget med de samme arkene
Må innrømme at jeg synes det er litt morsomt at jeg har laget 
et kort til mor, ett til far og ett til baby av samme ark 


Materialliste

Kartong
Bazzil - hvit
Mønsterark
Kort og Godt - MP 110
Kort og Godt - MP 114
Kort og Godt - MP 115
Kort og Godt - MP 117
Stempel
Kort og Godt - gratulere
Norsk stempelblad AS - tekst
Pynt
Prima - Lilje
Mormor - heklet brikke
Ukjent - knapper
Ukjent - organzabånd
Promarker - sort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...