onsdag 13. april 2016

Konfirmasjonskort av rester

Heisann

Hvem har ikke pulten/ bordet fullt av rester etter å ha laget et kort, 
jeg har ihvertfall det. 

Denne gangen var det ikke jeg engang som hadde laget kort av
 disse arkene, men en scrappevenninne.

Siden jeg har flere konfirmanter å lage til hadde jeg lyst til å bruke opp disse arkene istedet for å legge dem tilbake i hylla.

Størrelsen på kortet ble bestemt etter hvor høy og bred 
den største resten var. 

Så dette kortet er 13,5x 11 cm.


Basen er laget av sort bazzil, det også en rest faktisk :-)

Jeg laget et panel av mønsterark og rufset kantene.
Limte på en papirstripe fra et annet mønsterark, disse  har jeg bare svertet. 
Stjernen av strie hadde jeg liggende igjen etter kurset mitt, 
den passet jo supert inn der.
Fant en liten bit mønsterark som jeg limte på et bazzil panel. 
Dette satte jeg på 3D- puter.

Stemplet er stemplet på vanillafarget bazzil, bazzillen er stanset ut og svertet med både brun og sort distress Ink. Deretter er det satt på 3D- puter.

Chipboardstjerner er farget med sort tusj, og limt på skrå på kortet 
med den minste lengst vekk fra den største.
Sugerøret er delt i 2 og limt på i nedre kant. 
Pilene er klipt ut av et mønsterark, 
tannhjulene er limt på og stukket inn ved panelene.

Teksten "konfirmant" er stanset ut i mosegummi ( også rester fra kurs).


Nærbilde av lagene.


Konfirmat i mosegummi er limt oppå sugerørene.

Innsiden:



 Her har jeg funnet frem et annet mønsterark i samme serien.
Panelene er i vanillafarget bazzil, som er svertet med både 
sort og brun Distress Ink. 
Tannhjul og stjerner er limt på.
Rammen rundt er tegnet på med sort tusj.

Baksiden: 


Samme mønsterarket som fronten.
Panelet er her også laget med sort bazzil og mønsterark.
Personlig stempel på.

Materialliste

Bazzil
Sort og vanilla
Mønsterark
Scrapberry`s - Edge og town - The best deals in the state
Scrapberry`s - Edge og town - Out of time
Scrapberry`s - Edge og town - No parking
Scrapberry`s - Edge og town - Cards 2
Scrapberry`s - Edge og town - Cards 1
Stempler
Kort og Godt - M- 136
Kort og Godt - M -178
Joy Crafts - Men`s heart
Scrapmagasinet- personlig stempel
Pynt
Tim Holtz - tannhjul
Wycianka - chipboardstjerner
StudioCalico - woodVeneer, stjerner
Ukjent - sugerør
Dies 
Kort og Godt - Sirkler med søm
Kort og Godt - konfirmant, Die 102
Spellbinders - Stjerne
Blekk
Memento - sort
Tim Holtz - Distress Ink, black scot
Tim Holtz - Distress Ink, groud espresso
Promarker - sort tusj

Når jeg leste at Nordsalten Hobbyklubb hadde en utfordring ute som het rester, ble jeg inspirert til å lage dette kortet så jeg deltar her :

Nordsalten hobbyklubb - bruk rester

1 kommentar:

  1. Virkelig stilig konfirmasjonskort du har laget :)Takk for at du deltok på utfordringen vår hos NSHK med restepair!
    DT Anita Lise

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...