torsdag 4. februar 2016

En liten gavekonvolutt

Her går barnebursdagene hånd i hånd :-)

Denne gangen var det til en gutt som inviterte til klassefest,
han ønsket seg penger og det er som sagt tidligere kjedelig å bare gi en konvolutt.

Jeg fant bilde av en slik konvolutt til eventyrsjokoladen på nett 
og fant ut at jeg kunne lage min egen ved hjelp av punchboardet mitt.


Selve konvolutten er laget av et eldre ark fra Tim Holtz, et 6x6 ark. 
Dette arket var passe stivt slik at det var lett å prege samtidig som det ikke trengtes kartong

Jeg valgte å binde fast et tynt bastsnøre rundt hele konvolutten. 
På forsiden limte jeg deretter en bit bølgepapp,
 stemplet det runde stemplet på en bit kartong og klipte ut.
 Under der limte jeg en bit sort tyll. 
Klipte et sugerør i 2 ulike lengder med skråstilt tupp som jeg svertet.
Disse limte jeg på siden og under stempeltrykket.
Tilslutt tredde jeg bast på 2 knapper og limte på.
3 dotter  fikk plass i hjørnet


Konvolutten ble akkurat stor nok til den minste melkesjokoladen.

Materialliste

Mønsterark
Tim Holtz
Stempel
Kreativ Hobby
Punchboard
WRMK - 1-2-3 Punch board
Diverse
sugerør
sort tyll 
hamp
knapper 
dotter

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...