søndag 4. januar 2015

DT-bidrag i Januar for Gode Minner

Ønsker dere alle et godt nytt og kreativt år.
2014 endte slik det bestandig gjør, et julekort maraton uten like og fullt kaos på rommet mitt :-)
Det endte med at jeg ikke fikk tatt bilde av et eneste ett av de og lagt ut her før de ble sendt avgårde i siste liten, håper på bedre tid og kontroll i dette året.

Rett før jul tikket det inn en julehilsen fra de herlige jentene på Gode Minner og med det oppgaven for Januar :-)
Vi skulle denne gangen bruke de herlige nye arkene til Maja Design, Nyhavn. Og gjerne kunne vi lage et "uvanlig" kort.
Ikke er jo noe god til å finne opp kruttet og lage mitt eget brettekort, men jeg tok meg en runde rundt på tutorialsidene og fant da dette.


Forsiden har fått et motiv i fra The Hobby House, som er klippet ut helt inntil jenta. Jeg valgte å ta bort løvetannen fra motivet og satt inn en rose til å lukte på i stedet.
Diesen jeg har brukt er satt på 3D-puter og motivet er limt rett på den. 
Sløyfebåndet er limt under panelet og er min løsning for å holde kortet mitt sammen.

Innsiden :


Alle kantene er svertet med distress Ink.
Den største utfordringen her var å måle disse trekantene, men etter litt prøving og feiling fant jeg det vel ut:
Skrivefeltet har også fått en trekant form siden jeg ikke ville at dette skulle synes fra fremsiden, når kortet var slått sammen.



Denne kanten var jo helt perfekt for dette lekre stemplet fra Kort og Godt.
Jeg valgte å  holde denne i samme ark som trekantene.


Her har jeg stemplet en tekst fra Stempelglede, akkurat denne teksten er en tekst jeg er utrolig glad i.

Utsiden:

Som dere ser har jeg bare festet sløyfebåndet i panelet på fremsiden, dette fordi jeg fant ut at om det skulle festet andre steder ville ikke båndet ha den effekten med å lukke kortet skikkelig.
Her måtte den tynne stripen ha samme mønsterark som panelet fra skrivefeltet siden denne ville synes når kortet ble brettet sammen som en del av forsiden.
Baksiden har fått blomsten "min" brodert på :-)

Materialliste
Bazzil
Vanilla
Mønsterark
Maja Design- diverse ark fra Nyhavn serien
Dies
Nellie snellen
Stempler
Kort og Godt - forsiden og det lange på innsiden
Stempelglede - dikt
Blomster
Gode Minner - roseknopper, roser og Krysantemum
Pynt
Kort og Godt - stor og små sommerfugler
The Hobby House - motiv fra Sweet Blossom arket
Diverse
Brun stempelpute og organzabånd

Alt jeg har brukt her er kjøpt på Gode Minner i Tønsberg, de har også nettbutikk.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...